• Binnen onze Mobiliteitsagenda hebben we diverse projecten opgenomen die onze inzet voor verbeterde verkeersveiligheid onderstrepen. Dit omvat onder andere het herzien van snelheidslimieten, zoals het aanpassen van de maximumsnelheid binnen de binnenstad naar 30 km/h en het verlagen van de snelheidslimiet in het bredere buitengebied naar 60 km/h.
  • In 2025 onderzoeken we verder welke wegen we mogelijk kunnen afwaarderen in lijn met de Mobiliteitsagenda. Voor de binnenstad brengen we in beeld wat de mogelijkheden zijn om het verblijfsklimaat nog verder te verbeteren, ook in lijn met de nog te ontwikkelen gebiedsvisie Binnenstad. Daarnaast verkennen we wat de mogelijkheden zijn om de Burgemeester Verkadesingel/Anthony Knottenbeltsingel en de Schiedamseweg (tussen het Verploegh Chasséplein en de Oude Havenbrug) in te richten voor een lagere maximumsnelheid. Ook willen we onderzoeken of er aanvullende verkeersmaatregelen genomen kunnen worden op de Dillenburgsingel om het 30 km/u-karakter van de weg te versterken. Deze maatregelen hebben als doel om de leefbaarheid en veiligheid te optimaliseren.