• We zorgen ervoor dat we voor alle inwoners, ondernemers en instellingen toegankelijk en goed bereikbaar zijn. Zij kunnen ons bereiken via al onze digitale en niet-digitale contactkanalen.
  • We onderzoeken daarnaast de mogelijkheden om onze contactkanalen uit te breiden. 
  • We onderzoeken de mogelijkheden om onze interne telefonische bereikbaarheid te verbeteren.
  • We faciliteren inwoners, ondernemers en instellingen om zelfstandig informatie te vinden en zaken te doen. 
  • Tijdens onze contacten communiceren we duidelijk en waar mogelijk proactief.
  • We bieden onze inwoners de mogelijkheid om ook buiten kantoortijden fysieke afspraken te plannen.
  • We professionaliseren het gebiedsgericht werken. In de wijken zijn de gebieds- en wijkmanagers duidelijk zichtbaar aanwezig en initiëren zij wijkspreekuren. Tijdens die spreekuren gaan zij samen met ketenpartners in gesprek met onze inwoners.
  • In de gehele stad zijn de toezichthouders en boa’s benaderbaar voor op- of aanmerkingen over omstandigheden in de openbare ruimte. Ook nemen zij samen met de ketenpartners deel aan de spreekuren in de wijk.  
  • Naast onze centrale ingangen hebben we ook enkele extra contactmogelijkheden voor diverse thema's en doelgroepen:
    • Voor ondernemers: ons ondernemersloket of persoonlijk via onze accountmanagers. 
    • Voor inwoners met vragen over duurzaamheid: het Woon- en Energieloket. 
    • Voor (verenigingen van) eigenaren met vragen over het onderhouden en verduurzamen van hun woningen:  ons Servicepunt WoningVerbetering 
    • Voor inwoners die digitaal niet of minder vaardig zijn: onze Informatiepunten Digitale Overheid (IDO's)