Terug
We zorgen ervoor dat we bereikbaar zijn voor onze inwoners, ondernemers en instellingen

- We zorgen ervoor dat we voor alle inwoners, ondernemers en instellingen toegankelijk en goed bereikbaar zijn. Zij kunnen ons bereiken via al onze digitale en niet-digitale contactkanalen.
- We onderzoeken daarnaast de mogelijkheden om onze contactkanalen uit te breiden.
- We onderzoeken de mogelijkheden om onze interne telefonische bereikbaarheid te verbeteren.
- We faciliteren inwoners, ondernemers en instellingen om zelfstandig informatie te vinden en zaken te doen.
- Tijdens onze contacten communiceren we duidelijk en waar mogelijk proactief.
- We bieden onze inwoners de mogelijkheid om ook buiten kantoortijden fysieke afspraken te plannen.
- We professionaliseren het gebiedsgericht werken. In de wijken zijn de gebieds- en wijkmanagers duidelijk zichtbaar aanwezig en initiëren zij wijkspreekuren. Tijdens die spreekuren gaan zij samen met ketenpartners in gesprek met onze inwoners.
- In de gehele stad zijn de toezichthouders en boa’s benaderbaar voor op- of aanmerkingen over omstandigheden in de openbare ruimte. Ook nemen zij samen met de ketenpartners deel aan de spreekuren in de wijk.
- Naast onze centrale ingangen hebben we ook enkele extra contactmogelijkheden voor diverse thema's en doelgroepen:
- Voor ondernemers: ons ondernemersloket of persoonlijk via onze accountmanagers.
- Voor inwoners met vragen over duurzaamheid: het Woon- en Energieloket.
- Voor (verenigingen van) eigenaren met vragen over het onderhouden en verduurzamen van hun woningen: ons Servicepunt WoningVerbetering
- Voor inwoners die digitaal niet of minder vaardig zijn: onze Informatiepunten Digitale Overheid (IDO's)