Programma Veiligheid en handhaving | |||||
---|---|---|---|---|---|
Misdrijven gecategoriseerd | Bron | Vlaardingen 2018 | 50.000 - 100.000 inw. 2018 | Vlaardingen 2019 | 50.000 - 100.000 inw. 2019 |
Verwijzingen Halt (per 10.000 jongeren) | Bureau Halt | 116 | 119 | nnb | nnb |
Winkeldiefstallen (per 1000 inwoners) | CBS-Diefstallen | 1,6 | 2 | nnb | nnb |
Geweldsmisdrijven (per 1000 inwoners) | CBS | 6,6 | 4,7 | nnb | nnb |
Diefstallen uit woning (per 1000 inwoners) | CBS-Diefstallen | 3,1 | 2,5 | nnb | nnb |
Vernieling en beschadigingen (in de openbare ruimte) (per 1000 inwoners) | CBS | 7,2 | 5,6 | nnb | nnb |
Veiligheid en handhaving
Verplichte indicatoren
Terug naar navigatie - Verplichte indicatorenFinancieel verslag programma Veiligheid en handhaving
Terug naar navigatie - Financieel verslag programma Veiligheid en handhavingBedragen x € 1.000 | Realisatie 2018 | Primaire begroting 2019 | Begroting 2019 na wijziging | Realisatie 2019 | Verschil begroting-realisatie |
---|---|---|---|---|---|
Lasten | 5.953 | 6.900 | 9.200 | 8.896 | 304 |
Baten | 430 | 1.169 | 69 | 77 | 8 |
Saldo van baten en lasten | -5.523 | -5.731 | -9.131 | -8.819 | 312 |
Toevoeging reserves | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Onttrekking reserves | 0 | 30 | 150 | 0 | -150 |
Saldo reservemutaties | 0 | 30 | 150 | 0 | -150 |
Resultaat | -5.523 | -5.701 | -8.981 | -8.819 | 162 |
Programma-overzicht Taakveld | B / L | Realisatie 2018 | Primaire begroting 2019 | Begroting 2019 na wijziging | Realisatie 2019 | Verschil begroting-realisatie | |
11 | Crisisbeheersing en brandweer | lasten | 4.867 | 4.953 | 4.953 | 4.862 | 91 |
baten | 375 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
12 | Openbare orde en veiligheid | lasten | 638 | 742 | 2.618 | 2.429 | 189 |
baten | 59 | 44 | 44 | 73 | 29 | ||
42 | Onderwijshuisvesting | lasten | 0 | 50 | 50 | 0 | 50 |
baten | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
61 | Samenkracht en burgerparticipatie | lasten | 19 | 15 | 15 | 19 | -4 |
baten | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
83 | Wonen en Bouwen | lasten | 430 | 1.141 | 1.564 | 1.587 | -22 |
baten | -4 | 1.125 | 25 | 4 | -21 | ||
010 | Mutaties reserves | lasten | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
baten | 0 | 30 | 150 | 0 | -150 | ||
Totaal | lasten | 5.953 | 6.900 | 9.200 | 8.896 | 304 | |
baten | 430 | 1.199 | 219 | 77 | -142 | ||
Saldo | -5.523 | -5.701 | -8.981 | -8.819 | 162 |
Analyse verschillen programma Veiligheid en handhaving | Voordeel | Nadeel | |||
---|---|---|---|---|---|
Taakveld Mutaties reserves | 150 | ||||
In het kader van de uitvoering van het plan van aanpak inzake Weerbaarheid bestuur is er nog geen aanleiding geweest om het doelbudget in te zetten en is derhalve de onttrekking uit de reserve bestemmingsresultaat niet nodig gebleken. | 120 | ||||
De geraamde onttrekking aan de reserve aanpak hennepkwekerijen was niet nodig. Het voorkomen van brandgevaarlijke situaties en het aanpakken van criminele organisaties met betrekking tot hennepkwekerijen is binnen de financiële kaders gebleven. | 30 | ||||
Taakveld Crisisbeheersing en brandweer | 91 | ||||
De gemeentelijke bijdrage aan de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond is lager uitgevallen dan is begroot. De FLO-kosten over 2019 zijn lager dan geprognosticeerd. | 75 | ||||
Het restant bestaat uit diverse niet nader te verklaren verschillen. | 16 | ||||
Taakveld Openbare orde en veiligheid | 218 | ||||
In het kader van de uitvoering van het plan van aanpak inzake Weerbaarheid bestuur is er nog geen aanleiding geweest om het doelbudget in te zetten. Dit levert een voordeel op. | 120 | ||||
Op de preventiebudgetten hebben we een voordeel. Dit heeft te maken met vertraging in de uitvraag omtrent advisering ondermijning / BIBOB. In 2020 wordt hier nadere invulling aan gegeven. | 69 | ||||
Het restant bestaat uit diverse niet nader te verklaren verschillen. | 29 | ||||
Taakveld Onderwijshuisvesting | 50 | ||||
Er is op dit taakveld een onderbesteding gerealiseerd. Het betreft een budget dat gereserveerd is voor vandalismebestrijding. Net als in 2018 zijn hier geen kosten voor gemaakt. | 50 | ||||
Taakveld Samenkracht en burgerparticipatie | 4 | ||||
Binnen dit taakveld zijn geen afwijkingen die toelichting behoeven. | 4 | ||||
Taakveld Wonen en bouwen | 43 | ||||
Binnen dit taakveld zijn geen afwijkingen die toelichting behoeven. | 43 | ||||