• In de Mobiliteitsagenda zijn verschillende projecten opgenomen die onze inzet voor het vergroten van de verkeersveiligheid onderstrepen. Zo bekijken wij op diverse plekken of snelheidslimieten beter kunnen worden afgestemd op de omgeving. Denk daarbij aan het invoeren van 30 km/u in de binnenstad en het terugbrengen van de snelheid op wegen in het buitengebied naar 60 km/u.
  • In 2025 zijn wij gestart met verkenningen naar mogelijke herinrichting en snelheidsverlaging op specifieke wegen, waaronder de Burgemeester Verkadesingel, Anthony Knottenbeltsingel en de Schiedamseweg (tussen het Verploegh Chasséplein en de Oude Havenbrug). Ook zijn we gestart met het onderzoeken van aanvullende verkeersmaatregelen op de Dillenburgsingel om het 30 km/u-karakter van de weg te versterken. Deze verkenningen zetten we in 2026 voort .
  • Aanvullend gaan wij in 2026 een breder verkeerscirculatieplan voor Vlaardingen opstellen. Hiermee brengen we alle mobiliteitswensen en stedelijke ontwikkelingen in samenhang in beeld en maken we mogelijke knelpunten en keuzes inzichtelijk. Dit plan dient als basis voor toekomstige ingrepen in het verkeersnetwerk. In dit kader herijken we in 2026 ook het verkeersmodel van de stad.