Terug
We zorgen ervoor dat we bereikbaar zijn voor onze inwoners, ondernemers en instellingen
- We zorgen ervoor dat we toegankelijk en goed bereikbaar zijn voor inwoners, ondernemers en instellingen. Dit doen we door telefonisch en digitaal beschikbaar te zijn op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur. Buiten kantooruren is voor zeer acute zaken die niet kunnen wachten telefonisch een wachtdienst beschikbaar.
- We onderzoeken de mogelijkheden om onze interne telefonische bereikbaarheid te verbeteren, onder andere door gebruik te maken van de nieuwe mogelijkheden van een nieuw, eind 2025 geïmplementeerd, telefoonsysteem. Bijvoorbeeld door het bieden van een ‘bel mij’-keuzeoptie en een betere aansluiting op het zaaksysteem.’
- We faciliteren inwoners, ondernemers en instellingen om zelfstandig informatie te vinden en zaken te doen.
- Tijdens onze contacten communiceren we duidelijk en waar mogelijk proactief. Zo gaan we niet alleen in op de vraag, maar op de behoefte, zodat we onze inwoner proactief kunnen informeren.
- We blijven onze inwoners de mogelijkheid bieden om ook buiten kantoortijden fysieke afspraken te plannen: maandag en donderdag zijn de publieksbalies Westnieuwland 6 geopend tot 20.00 uur.
- In de wijken zijn de wijkmanagers duidelijk zichtbaar en goed bereikbaar. Zij zijn het eerste contactpunt voor de wijkbewoners, maken de verbinding met de gemeentelijke organisatie en ketenpartners en stemmen af met de gebiedsmanagers rondom strategische ontwikkelingen in een gebied. Ook initiëren zij voor de wijkbewoners bijeenkomsten en spreekuren, waarbij ketenpartners zijn aangesloten, Hierbij gaan zij in gesprek met de wijkbewoners.
- In de hele stad zijn toezichthouders en boa’s benaderbaar voor op- of aanmerkingen over de openbare ruimte. Zij zijn zichtbaar aanwezig in de wijken, nemen deel aan spreekuren en zijn ook digitaal actief via Facebook en Instagram.
- De evenementencoördinator en de vergunningverleners onderhouden actief en direct contact met ondernemers en organisatoren van evenementen. Daarbij gaat de voorkeur naar persoonlijk contact, telefonisch of op locatie, in plaats van uitsluitend per e-mail.
- Onze wijkbrandweerfunctionaris is aanwezig bij voorlichtingsbijeenkomsten en spreekuren in de wijk om inwoners te adviseren over brandveiligheid.
- Naast onze centrale ingangen hebben we ook enkele extra contactmogelijkheden voor diverse thema's en doelgroepen:
- Voor ondernemers: ons ondernemersloket of persoonlijk via onze accountmanagers;
- Voor inwoners met vragen over duurzaamheid: het Woon- en Energieloket;
- Voor (verenigingen van) eigenaren met vragen over het onderhouden en verduurzamen van hun woningen: ons Servicepunt WoningVerbetering;
- Voor inwoners die digitaal niet of minder vaardig zijn: onze Informatiepunten Digitale Overheid (IDO's).