Omschrijving (toelichting)

We hebben in 2023 de eerste dienstverleningsprocessen aangeboden via de persoonlijke internet pagina. Dit wordt voortgezet in 2024.

Voor de niet digitaal vaardige en/of laaggeletterde Vlaardinger en als het digitale contactkanaal niet mogelijk (zoals paspoort afhalen) of een ander contactkanaal wenselijker is (zoals telefonisch contact voor afstemming of face-to-face rond de tafel) is, waren we ook in 2023 beschikbaar via de niet-digitale contactkanalen. Zo plaatsten we in onze  verjaardagskaart  niet alleen een QR-code (die de digitaal vaardige 18-jarigen via een QR-code naar voor hen relevante informatie leidde), maar verwezen we ook naar de mogelijkheid om ons voor relevante informatie te bellen.

Daarnaast hebben we de regie van IDO’s (Informatiepunt Digitale Overheid) op basis van een besluit van de Rijksoverheid overgenomen van de plaatselijke bibliotheek en hebben we samen met de bibliotheek grote vorderingen gemaakt om onze niet digitale Vlaardinger te ondersteunen bij het -voor veel Vlaardingers lastige- digitaal zaken doen met de overheid. Hiermee worden inwoners gestimuleerd om zelfstandig, op digitale wijze, zaken met onder andere de gemeente Vlaardingen te doen.